1518731582014-MDMA-1030x579

“La ressaca del MDMA es salta un dia … Hi ha forma d’eliminar-la del tot?”

1518731582014-MDMA-1030x579

Escrit per: Suzannah Weiss
Publicat a: https://noisey.vice.com/es/article/j5bj5b/la-resaca-guayabo-del-mdma-se-salta-un-dia

 

“Sempre m’he considerat afortunada per no haver experimentat mai la típica ressaca de MDMA. El dia després de consumir-lo, no sento la depressió que molts reporten; em sento afectuosa, oberta, relaxada, i agosarada, gairebé com si seguís drogada. No obstant això, dos dies després, he trencat a plorar sobre coses tontes com que “tinc massa feina per anar al parc”, “no m’agrada aquest hotel tant com el passat”, i “la meva relació pot acabar algun dia”.
El MDMA augmenta l’activitat en el teu sistema de serotonina, el qual és responsable per totes les sensacions placenteres, i les no tan agradables com la tensió muscular i el sobreescalfament, em diu James Giordano, professor de neurologia i bioquímica del Centre Mèdic de la Universitat de Georgetown. Quan passa l’efecte, el teu cervell té poca serotonina, la qual cosa pot portar a la depressió, irritabilitat i fatiga. “Si esgotes aquest sistema, el desgastes”, afegeix Giordano. “Al teu cos li porta un temps crear més serotonina i el resultat d’aquesta disminució de serotonina és una baixada”.

A més dels “dilluns tristos” que el segueixen a un cap de setmana de festa, algunes persones diuen que els peguen els “dimarts suïcides” o “la tristesa de dimarts” amb un retard de dos dies. Això passa perquè el MD augmenta els nivells de serotonina per un període molt llarg, especialment si el prens més d’una vegada per nit, abans que els seus efectes disminueixin, diu Giordano. A això se li coneix com un “baixada latent”.

La gent que consumeix altres drogues (com antidepressius) o aliments com el gingebre, comí, o toronja, que afecten la descomposició del MDMA, poden experimentar un alliberament de serotonina més duradora. A més, alguns tenen sistemes de serotonina més resistents i altres són menys sensibles al MDMA en general, llavors tenen menys probabilitat de que els done una baixada severa.

La manera en què consumeixes la droga té molt a veure. Si estàs consumint moltes dosis, estàs “acumulant la meitat de l’efecte”, segons Giordano. Això es refereix a la quantitat de temps que el teu cos necessita per descompondre la meitat de la droga. Per exemple, la meitat de l’efecte de l’MDMA és de set hores, així que si prens una dosi de 100 mg a les 11 PM, la meitat s’haurà anat del teu sistema a les 6 am. Però si prens 50 mg a les 11 PM i altres 50 mg a la 1 AM, encara vas a tenir la meitat de l’efecte de la teva segona dosi en el teu sistema a les 8 PM. A més, si consumeixes altres dosis després que t’hagi enganxat la primera, alliberes més serotonina que si prenguessis una sola dosi, ja que no tot queda lligat als teus receptors, i prendre MDMA dues vegades et dóna dues oportunitats perquè això passi. Giordano diu que el consum de diverses dosis pot ser una de les raons per la baixada latent (però prendre una quantitat gran en una sola dosi comporta els seus propis riscos, com la taquicàrdia i hiperpirèxia).

No hi ha molt que es pugui fer per alleujar una ressaca de MDMA, segons Giordano, encara que descansar, hidratar molt i menjar bé ajuda. Els aliments que tenen quantitats altes de triptòfan, com el gall dindi i els lactis, poden ajudar a reposar la serotonina, encara que el cos pugui trigar a absorbir-lo. L’alcohol i altres drogues poden alterar el sistema nerviós central i dificultar la descomposició de MDMA en el fetge, el que fa que duri més la ressaca.

Com una nota al peu: la meva sensació de seguir una mica drogada l’endemà no és només una sensació. El meu cos podria seguir alliberant quantitats altes de serotonina, em diu Giordano. També vol dir que el meu judici segurament està afectat, així que no recomana prendre grans decisions el dia després de consumir MD (Això pot explicar per què vaig decidir vendre el meu apartament i viatjar pel món el dia després d’una setmana a Eivissa, llavors suposo que vaig tenir sort que això hagi sortit bé).

 

La majoria dels símptomes post-MDMA es van després d’un parell de dies, però alguns poden ser perillosos, com una febre o un revolar al pit. Aquests són símptomes de la síndrome de serotonina, que pot ser letal si no és tractat. “

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>